Történetünk Károlyról, egy kis élelmiszerbolt-hálózat vezető, tulajdonosáról szól. Károly szembesült azzal, hogy a cége veszteségesen működik. Boltjai közül néhány forgalma csökkent, míg mások nem voltak kellően hatékonyak, indokolatlanul magas költségekkel működtek.
Károly elhatározta, hogy átszervezi a vállalkozását. Megbízott, hogy végezzünk helyzetfelmérést, elemzést, vizsgáljuk meg a folyamatokat... Az elemzés eredménye, hogy a raktárkezelés és a beszerzési folyamatok jelentős fejlesztésre szorulnak, illetve szinte minden munkaválalló munkaterületén "találtunk" egy-két óra plusz időt a folyamat menedzsment során.

Károly nyíltan beszélt a dolgozóival, elmagyarázta az átszervezés szükségességét és céljait. A munkavállalók véleményét és javaslatait is figyelembe vette.
Az új stratégia keretében Károly bevezette a központi raktárkezelést és korszerűsítette a beszerzési folyamatokat. A beszerzés központosítása megfelelő volument biztosított egy Szállítóval való stratégiai szerződés megkötésére, eminek kereteiben a dolgozók új munkaruhákat, a vállalkozás új eszközöket is kapott. Minden boltban képzéseket tartottak, hogy a dolgozók megismerjék az új rendszereket, új termékeket. Az átszervezés előrehaladását folyamatosan nyomon követték, dokumentáltunk. Károly rendszeres megbeszéléseket tartott, ahol értékelte az eredményeket és szükség esetén korrigálta a stratégiát az elemzéseink alapján.
Az átszervezés után Károly és a csapata folyamatos támogatást nyújtottak a dolgozóknak. Az új folyamatok és rendszerek bevezetése sikeresen megtörtént, a vállalkozás pedig igen rövid idő alatt jelentős javulást ért el mind hatékonyság, mind nyereségesség szempontjából.
Kihívások is akadtak természetesen. Ellenállások is felmerültek a változásokkal szemben. Néhány dolgozó kezdetben ellenállt, de a nyílt kommunikáció és bevonás segített megnyerni őket, hiszen látták az eredményes arculat váltást és szerettek volna Ők is a csapathoz tartozni.
Erőforrás korlátok: Károly prioritásokat állított fel, és hatékonyan kezdett gazdálkodni az erőforrásokkal. Kihasználta a Szállítók versenyét, a központosított beszerzés potenciáját, erejét.
Kulturális különbségek: A különböző boltok dolgozói között kulturális különbségek adódtak, de Károly sikeresen kezelte ezeket érzékeny és támogató megközelítéssel.
Az átszervezés után Károly élelmiszerbolt-hálózata nyereségessé vált, a dolgozók elégedettsége nőtt, és a vállalkozás készen állt a további bővülésre és fejlődésre...
"Soha nem késő azzá válni, ami lehettél volna." – George Eliot
Comments